5 Tips Om Een Platte Buik Te Krijgen!

platte buik

Kijk jij ook altijd zo jaloers naar andere mensen met een platte buik?

Heb jij ook al heel vaak geprobeerd om een platte buik te krijgen, maar hou je dit nooit vol?

Je bent niet de enige. Daarom zijn hier een aantal tips om een platte buik te krijgen (en te houden!).

1) Genoeg bewegen

De eerste en ook meteen de meest logische tip is genoeg bewegen.

Het wordt sowieso aangeraden om elke dag minstens dertig minuten te bewegen.

Dit kun je al bewerkstelligen door bijvoorbeeld op de fiets naar je werk te gaan in plaats van met de auto of met het openbaar vervoer.

Hierdoor versnelt je stofwisseling, waardoor je meer afvalt.

Als je sneller wilt afvallen dan zal je er daarnaast ook moeten gaan sporten.

De meest effectieve manier om van je buikje af te komen is cardiotraining in combinatie met spieroefeningen.

Je spieren moeten hierna namelijk herstellen en dat kost energie.

Je lichaam haalt die energie dan uit je lichaamsvet, waardoor je afvalt.

2) Niet elke dag je buikspieren trainen

Je krijgt buikspieren niet door alleen elke dag buikspieroefeningen te doen.

Een platte buik krijg je namelijk door veel vet te verliezen.

Zorg er dus vooral voor dat je vet verliest.

Elke dag heel veel buikspieroefeningen doen zal er echt niet voor zorgen dat je ineens een sixpack hebt.

Buikspieroefeningen zijn er alleen om je spieren nog extra te versterken, maar je sixpack zal pas tevoorschijn komen als dat vet weg is.

3) Voeding is heel belangrijk om een platte buik te krijgen

Was het maar zo makkelijk 🙂

Nog een voor de hand liggende tip is dat je op je voeding moet letten.

Het is belangrijk om gespreid over de dag te eten.

Je kunt beter zes keer op een dag een kleinere portie eten dan drie keer per dag een grotere portie.

Daarnaast is het ook verstandiger om verse producten te eten.

Bewerkte producten, zoals kant-en-klaarmaaltijden of voorverpakte pakjes bevatten namelijk veel suiker en vetten.

Eet daarnaast ook genoeg fruit, noten en ander eten met veel vezels, want vezels versnellen het proces van het verbanden van buikvet.

Drink ook veel water, want dat neemt je hongergevoel weg.

Drink vooral geen energiedranken, ook geen light!

4) Kauw veel en eet langzaam

Het klinkt misschien gek, maar probeer veel op je eten te kauwen.

Meer kauwen zorgt ervoor dat je je eten sneller verteert, wat er voor zorgt dat je een minder opgeblazen gevoel krijgt.

Bovendien doe je langer over je eten als je langer kauwt.

Zo krijgen je hersenen langer de tijd om een verzadigingshormoon aan te maken.

Dit duurt meestal 15 tot 20 minuten vanaf je eerste hap.

Als je dus te snel eet dan hebben je hersenen dus nog geen tijd gehad om een seintje te geven dat je verzadigd bent, waardoor je te veel gaat eten.

5) Relax

Deze tip is misschien wat minder voor de hand liggend, maar minstens zo belangrijk!

Begin bij een goede nachtrust.

Slaap vermindert namelijk de eetlust, omdat slaap de aanmaak van ghreline afremt.

Ghreline is een hormoon dat je hongergevoel stimuleert.

Bovendien is relaxen heel belangrijk om stress tegen te gaan.

Stress zorgt voor meer vetopslag in je lichaam en van stress krijg je al gauw de neiging om te gaan snacken.

Stress zorgt dus voor twee keer zoveel vet!

Tot slot heb je veel meer zin om te gaan sporten als je voldoende slaap hebt gehad.

Bedankt voor het lezen van dit artikel. Ben je momenteel bezig met afvallen?

Meld je dan aan voor onze community waarin je in contact komt met andere mensen die bezig zijn met afvallen. Meld je hier aan >

P.S. Wij vinden het leuk als je hieronder een reactie achterlaat ?

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: