Low Carb Dieet – Weg Met Alle Koolhydraten!

low carb dieet - vrouw

Een low carb dieet is een dieet waarbij je weinig koolhydraten tot je neemt.

In dit soort diëten zal je dus kiezen voor voedsel met meer eiwitten en meer gezonde vetten.

Dit is een goede manier om op een korte en efficiënte manier snel wat kilo’s te verliezen.

Een low carb dieet is erg goed voor onze algehele gezondheid. Koolhydraten zijn immers ongezond en kunnen veel schade berokkenen.

Ze overrompelen de darmen.

Daardoor kunnen we vaak niet goed naar het toilet. Koolhydraten kunnen zorgen voor een disbalans in ons lichaam.

Carbs staan vaak gelijk aan suikers.

low carb dieet

Op labels van voedingsproducten zie je bijvoorbeeld staan: ” Koolhydraten: 7 gr waarvan suikers: 5 gr.”

Tegenwoordig zitten er in alle voedingsmiddelen koolhydraten en er is geen product meer te vinden zonder suikers.

Dat is onrustwekkend. Suikers zijn immers erg schadelijk voor onze gezondheid. Je kan er erg ziek van worden, tot in extreme vormen.

Een low carb dieet is dus een erg goede keuze!

Wat eet je allemaal beter niet in dit dieet?

low carb vermijd suiker
vermijd producten vol met suiker

Dat is gemakkelijk. Alles wat een overvloed aan koolhydraten bevat zoals brood, pasta, rijst, aardappelen, cornflakes, muesli’s, koekjes, chips, frieten, witte- of melkchocolade en frisdranken.

Maar ook andere producten waar je niet zo dadelijk aan denkt, laat je beter staan.

Bijvoorbeeld gesuikerde yoghurt, melk, platte kaas, snoepjes, crackers, beschuiten, pudding, choco, speculaas, confituur, hagelslag.

Denk er ook aan dat bepaalde fruitsoorten erg veel suiker bevatten en dat je ze in een koolhydraatarm dieet, dan ook beter even opzij legt.

Suikerrijk fruit zijn bijvoorbeeld druiven, bananen, mango, avocado.

Het spreekt voor zich dat fruit gezonder is dan koekjes, maar dat wil niet zeggen dat je het niet ineens goed kan doen!

We weten nu wat je beter niet eet, maar dan rest natuurlijk de vraag:

Wat eet je dan wel?

Maak heerlijke gerechten met veel groenten zoals broccoli, sperzieboontjes, bloemkool, erwten, courgettes, sojascheuten en champignons.

Hier kan je heerlijke wokgerechten mee maken of lekkere ovenschotels.
Je kan ook kiezen voor salades.

Hier kan je alles combineren: sla, spinazie, rucola, tomaatjes, paprika, wortelen, ajuin, komkommer.

Er is altijd een heerlijke maaltijd te bereiden met een minimaal aantal koolhydraten. Een bordje vol, zonder honger.

En dat is toch de bedoeling?

App om je carbs bij te houden

Wil je graag jouw aantal koolhydraten onder controle houden, dan kan je een app installeren.

Er zijn tegenwoordig geweldige apps te vinden die je op jouw telefoon kan zetten.

Hier geef je in wat je eet en de app rekent uit hoeveel koolhydraten er in jouw maaltijd zitten..

Een gemiddelde van 50 gram-75 gram koolhydraten per dag is meer dan voldoende voor een gezond mens.

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: